Aritkelen

Oliver
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-36 van 40

Pagina
per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

Producten 1-36 van 40

Pagina
per pagina

Oliver

Oliver is opgericht in 1938 door Jack Oliver in Australië.  Oliver was tot eind jaren 70 één van de meeste aanzienlijke tennis- en squashrackets producent in Australië, Nieuw-Zeeland en de VS.

De revolutionaire productontwikkeling was in het bijzonder favoriet bij jonge wedstrijdsporters.  In eind jaren 70 wanneer de ‘squash boom’ begon, zag Jergen Bundschih de mogelijkheid het buitengewone merk te vestigen in Europa. In de afgelopen 30 jaar is Oliver gevestigd als één van de wereldwijde topmerken voor squash. Het leidende principe van de bedrijfsfilosofie werd gedefinieerd in Barcelona in 1982. In samenwerking met de voormalige nummer drie van wereldranglijst, Stuart Davenport ( Nieuw-Zeeland), herrees het merk Oliver.

 

De huidige richtlijnen zijn:

Innovatie

Door minder bang te zijn voor het proberen van nieuwe dingen en het nemen van risico’s heeft Oliver er voor gezorgd zich te onderscheiden van de vele concurrenten.  Oliver is dan misschien nog geen marktleider, maar wel leider in producttechnologie en ook in de inspanning om nieuwe designs en promoties technieken te vestigen en ontwikkelen. Oliver rackets zijn internationaal geaccepteerd.  Innovatieve materialen ( Matacarbon, MCEplon, Nano-Eplon) en de ronde grip technologie hebben een nieuwe standaard in de racketproductie neergezet. Handelskenmerk van Oliver is voor elk spelertype is er een individueel racket. Continu zijn er kwaliteitscontroles en optimalisaties in het productieproces. Daarnaast zijn er uitgebreide seizoentesten met topsporters, coaches en recreatieve sporters. Er vind nauw contact plaat met de wereldmarkt en ook is er constant vooruitgang in de productlijn. Dit alles zorgt er voor dat Oliver één van de belangrijkste leverancier is voor squash.

 

Traditie

Traditie is voor Oliver de rode draad door het bedrijf. Deze rode draad ziet men terug onder andere in relatie met medewerkers, distributeurs, leveranciers en klanten. Oliver is in staat langdurige relaties op te bouwen door het vertrouwen dat al deze mensen hebben in Oliver. Dit vertrouwen komt voort uit het verleden en ziet men terug in het heden en willen ze behouden voor de toekomst. Risico’s nemen, betekent ook fouten maken.  Wanneer er fouten gemaakt worden, biedt de traditie voor Oliver de mogelijkheid om het opnieuw te proberen. He volgen van de rode draad houdt ook in, dat Oliver niet streeft om nummer één, twee of drie van de wereldmarkt te worden, maar dat Oliver zich inspant voor het aanbieden van hoge kwaliteit producten.  Welke moeten voldoen aan de eisen van recreatieve- en wedstrijdspelers, om deze spelers tevreden te stellen. De verscheidenheid van de racketlijn biedt voor iedere spelerstype een individueel racket. Dit racket kenmerkt zich met karakteristieke eigenschappen.

Jack Oliver: ‘’Verschillende rackets voor verschillende mensen’’.